Alla inlägg under januari 2008

Av Moa - 31 januari 2008 13:46

Usch, vaknade halv 8 i morse och var övertygad om att jag försovit mig! AH Panik! Innan jag kom ihåg att jag det är studiedag idag, och att jag inte behöver kliva upp innan kl 10! YES, den käslan är obetalbar!

När jag därimot försökte ta mig ur sängen för att leta efter mobilen som befann sig någon stanns utom räckhåll, byttes min självbelåtenhet mot mild panik! när jag försöker röra mig händer absolut ingenting, förutom att det gör så fruktansvärt ont i lår och rumpa! Så jag ligger och sprattlar lite halvhjärat ett tag innan jag somnar om igen. Det är måndagens aerobics, simmningen och boxen o tisdags som gör sig påmind idag, i min ack så otränade rumpa.

Lyckades sen kravla mig ur sängen i tiotiden och haltade iväg till körskolan! Blev riktigt imponerad av mina skills i körning idag, det känns verkligen som om det går frammåt! Fick bara motorstopp ett par gånger idag, och tog fel på broms och gas ett antal gåmger, Men det bjuder jag på! Right!?

Fatta sen när jag kommer cruisande i forrrden, med värsta beatet och hela bilen hoppar, och min armbåge coolt genom den nedvevade vindrutan! YEAH. Woo, alla med brist på självkänsla kan åka med! Vi ska pumpa "alla som inte dansar är våldtäktsmän" hela vägen, vart vi än ska!

Smärtan i rumpa och lår gjorde att jag kände mig förtjänt av en riktigt smaskig lunch idag, så jag tittade in på ica och köpte bröd, creme fraiche och snodde ihop en macka med tonfiskröra och tomat! smask! Köpte dessutom oliver! AAh så gott, så det blir oliver och pasta till middag sen!

Tanken är väl att man skulle vara ambitiös och duktig och plugga ngt av det som borde pluggas på, men det skulle ju innebära att min saknade, lätt bortskrämmda känsla av harmoni skulle grusas, och det går ju inte an!

Gör inte idag vad som kan skjutas upp till imorgon, aight?

Elin undrade om jag skulle med henne och hennes syster till Torp, och jag övervägde det allvarligt ett tag innan jag beslutade att slappa, plugga och låta systrarna Larsson vara ifred!

Lyssnar på Christer i P3 och bloggar vidare istället!

Sitter och tittar på regnet utanför, lät som om det skulle bli mer blåst närmaste dagarna också. bajs, jag vill ha snör istället!

Men idag är det bara två veckor tills sportlov! Lovely!

Ha det gött

<3

Av Moa - 30 januari 2008 21:26

You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the stars came fallin' on our heads
But they're just old light, they're just old light

Tiden går för fort, jag hinner inte med.

Allt susar förbi utan att man hinner greppa det ordentligt.

Det finns så många stunder jag skulle vilja återuppleva! Och såklart stunder som jag helst vill spola över.

Det är så svårt att uppskatta det som händer när allt hela tiden förrändras, och man hela tiden måste tänka på alla konsekvenser och hur det kan komma att se ut imorgon.

Det är så svårt att uppskatta något alls. En sak jag vet att jag uppskattar är er, Ni mina nära och kära som utav någon anledning fortsätter att ha tålamod med mig, trots alla tabbar, missar, snedsprång och dylikt.


One day I'll grow up, I'll feel the power in me
One day I'll grow up, of this I'm sure 
One day I'll grow up, feel it full and pure

But today I'm a child


Har hittat ännu en skiva jag önskar mig.

Anthony and the Johnsons nya.


Älskar er, Saknar er 

Av Moa - 30 januari 2008 17:44

Sitter och lyssnar på P3, men internettuppkopplingen är så bajsig att det hackar hela tiden, så jäkla irriterande. Fast just ni spelar den ändå ingen roll, bara jäkla Lars wimmelkant... förstår inte grejen med den karln.

Mycket bättre att sitta och hårddigga bleeding love! Och känna sig lite smått bedrövlig.

Jävla F* dag idag i allmänhet, jävla mattekomplettering, så nu har jag iaf arbetat riktigt bra på att sumpa mina chanser att få bra betyg i matteC. yes...

Onsdagar brukar i allmänhet vara slappa, men inte idag, nejnej. Satt i en och en halv timme med sista uppgiften på provet, och tio minuter innan provtiden var slut insåg att jag helt missuppfattat uppgiften. äh, alla kan inte vara bra eller hur! ELLER HUR? Inte jag iaf... tydligen.

Mina brudar har bokat biljetter ned nu! Dom kommer den 26 april, räknar redan ned! Ska bli kanon! Saknar mina brudar!

Har sån övermänsklig träningsverk i lår och rumpa, ska helt enkelt vara helt stationär hela kvällen och gå och lägga mig tidigt!

Boxen igår var så jäkla kul att det var värt det!

Måste försöka skriva färdigt labbrapporten som är tre veckor försenad nu. Borde skicka ett litet mail till min farfar också. Borde dessutom tvätta en ljus 40 tvätt. Röjkvällen ikväll alltså.

Jag har hemlängtan! Är så j*la trött på regn och stress. speciellt kombininerat!

Om man kunde ha ett soundtrack till varje inlägg, vore inte det collt?

i så fall skull dagens soundtrack vara Bleeding love med Leona Lewis.

Haha, nu är han Efter Fredrik killen på P3, han har jag varit och sett! den du.

Näh, nu måste jag ringa upp min lillasyster eftersom hon nyss lagt på i mitt öra, härligt med femtonåringar!

Japp




MHA

Av Moa - 28 januari 2008 21:56

HAHAHA, insåg just att Madrugadas nya skiva SLÄPPS IDAG!!!

AHAHHAHAHHAHAH, om ni undrar vad jag önskar mig i födelsedagsprsent får en ni en hint här!

MAAH, DEN SKIVAN SKA JAG HA!

ååååh, dom är så jävla störtsköna att jag får ont i magen!

Nu ska jag faktiskt sova!

GODNATT<3

Av Moa - 28 januari 2008 21:19

Puh, har nu svettats som en tok, smugit omkring på Ica i jakt på ytterligare kiwis, samt duschat, pluggat engelska grammatik och pratat med kära mor.

Har varit riktigt produktiv. Så nu blir det chill med madrugadas nya skiva innan det blir sängen och scrubs!

Funderar på om jag ska skolka idrotten imorrn eller inte, gjorde iof det för två veckor sen... men tränade ikväll, och blir mer träning imorgonkväll, box, så jag har inte dåligt samvete! Har dessutom inga rediga simkläder, kan försöka övertala Cissi att låta mig varai gymmet! Synd att det är så fruktansvärt tråkigt att gymma...

Börjar bli barnsligt pepp inför helgen! Ska bli så kul att träffa syster-yster igen, och dessutom bedriva lite spending-spree och shoppa loss ordentligt!

Inte så värst länge tills jag åker hem nu. Snart bara två veckor kvar! Börjar längta efter ordentligt vinter-väder. Skulle tydligen bli ännu mer blåst till helgen, usch, är så jäkla less på detta klena jävla mesvädret. GE MIG SNÖ, för bövelen!

Ska sätta på vattenkokarn och fylla min värmedyna! Blir så kallt nere i fotändan av sängen. Tack sannis, perfekt julklapp!


"It was you who entered in this game, and now you alone must play it.

Look away, look away, look away Lucifer."

Av Moa - 28 januari 2008 16:58

Skärp er nu för faan, ta ochkommentera lite, annars skickar jag någon med dalahästen!

Håller dessutom på att överbeviska Sabina om att jag visst skulle kunna vara hennes pimp, hon tvivlar på min förmåga att försvara henne.. pöh.

Har suttit hela eftermiddagen och slapptittat på simpson, fan, är fortfarande väldigt bekymrad över att jag inte sett simpsons the movie! Och har bestående minnen ur den vill säga. Hur har detta gått till egentligen!

Nu ska jag göra mig iordning och hurta bort till aerobicsen, aldeles jälv... suck. äh, det blir kul bara man kommit iväg.

Ska på ica och hamstra mer KIWI sen, mm kiwi. jag kommer få överkott av c-vitamin när som helst nu!

Offrar dessutom min sovmorgon på onsdag för att göra komplettering för matte C. om det går bra och jag får MVG i den kursen ska jag belöna mig själv så jävla mycket! då jäklar blir det de där jeansen! Moahahhaha.

"I'm sorry about the whole trying-to-kill-you-thing"

YoYo, my brother from another mother!

Av Moa - 27 januari 2008 16:39

Usch, det är ju bara att fetglömma att få något vettigt gjort på söndagar. Det har iallafall varit fint väder... har suttit ute på stångehuvud och läst bok och njutit av solen, hade väl kanske lite naiva förhoppningar om att få lite färg!

Har dessutom gjort ett storkok med massa böno,linser och grönsaker, så nu är det bara att värma rester några dagar. Perfekt!

Fick sådan skidlust igår! Jag och Jorun satt och pratade om utförsåkning och jag insåg hur jäkla länge sen det var jag åkte, så nu är min plan att dra med mig Sabina till Almåsa om tre veckor, så ska hon få lära mig stå på brädan! Grattis Sabina!

Tänkte försöke skriva lite på kemilabben som nu är över två veckor fösenad, sedan ut och springa en sväng, får passa på när det inte spöregnar! Får dessutom gå på aerobicsen helt själv imorrn:( Elin är hos optikern...

Så ser alltså min kväll ut! Blir kanske en sväng tillJorun och mysa lite också, om det finns tid och ork över!

Måste också ordna en ordentlig skallgång efter min rakhyvel samt papperet med lösenord till körteoriprogrammet! Saker bara försvinner här. Det är säkert dammråttorna som blivit extra aggresiva och ätit upp dem. Kanske är dags att damsuga?

Äh, man ska inte göra idag vad man kan skjuta upp till imorgon, eller hur?

Hoppas att höra något frän syster Sanna angående nästa helg snart förresten, så att man kan planera lite.

Det ger sig väl.

Ha de  på bade!

Av Moa - 26 januari 2008 22:43

Bah, hade nyss skrivit värsta långa inlägget om min dag, men internet laggade just när jag skulle spara det, så jag får börja om igen.

Sedan insåg jag att detta varit en så pass meninglös dag att det inte är värt att uprepa dess innehåll. Så jag fattar mig kort.

Idag har jag slöat, druckit the med Jorun, arbetat mig ned igenom korgen med kiwi som jag inhandlade igår, samt läst i min engelskabok A handmaids tale, som jag fortfarande inte förstår poängen med.

Det blir säkert ett nytt meningslöst inlägg imorrn om ännu en lagomt meningslös dag.

Godnatt, dröm sött <3

Ovido - Quiz & Flashcards